راه های درمان ریزش مو و پوست سر به دلیل درمان شیمیایی 

راه های درمان ریزش مو و پوست سر به دلیل درمان شیمیایی

شاید تعجب آور باشد که بدانید بخش قابل توجهی از ریزش یا نازک شدن مو نتیجه انواع حالت دهنده هایی می باشد، که ما اغلب روی موهای خود استفاده می کنیم. از واکس های حالت دهنده گرفته تا اسپری های مو، محصولات مختلف حالت دهنده مو (یا درمان های مو) استفاده می شود تا موهایمان با طراوت و زیبا عالی به نظر برسد. در این مقاله سعی داریم به بررسی راه های درمان ریزش مو و پوست سر به دلیل درمان شیمیایی، بپردازیم :

با این حال، استفاده بیش از حد از این روش ها می‌تواند نتیجه معکوس به همراه داشته باشد و باعث ریزش موی شما شود و این سوال پیش می‌آید: «چگونه ریزش موی ناشی از درمان‌های شیمیایی را با درمان‌های ریزش مو و پوست سر درمان می‌کنید؟»

برای اینکه موهای درخشان و با طراوت داشته باشید با سالن آرایش گل یاس در ارتباط باشید که احیا و صافی مو جز خدمات تخصصی ما می باشد.

ریزش مو چگونه با درمان های شیمیایی ایجاد می شود؟

آرایش مو نه تنها برای زنان، بلکه برای مردان نیز به یک امر ضروری روزمره تبدیل شده است. می تواند به سادگی استفاده از اسپری های مو، ژل یا موم باشد تا به تارهای سرکش یا شانه های صاف کننده مو که هر روز صبح قبل از شروع روز به آنها دست می دهیم، توجه کنید.

با این حال، درمان های شیمیایی فقط به همین جا ختم نمی شود. ریباندینگ، چسباندن، سفید کردن یا رنگ کردن مو شما در سالن های زیبایی نیز می‌تواند به بدتر شدن سلامت پوست سر شما کمک کند.

هر چقدر هم که نتایج نهایی خوب به نظر برسد، اگر بعد از درمان های شیمیایی از سلامت پوست سر خود غافل شوید، ممکن است زودتر از آنچه انتظار دارید باعث نازک شدن موها شود.

ابزارهای حالت دهنده حرارتی: سشوار، اتو مو یا اتو مو

ابزارهای حالت دهنده حرارتی

استفاده مکرر از ابزارهای حالت دهنده حرارتی می تواند باعث آسیب حرارتی به ساقه مو شده و در نهایت باعث خشکی، نازک شدن، شکستگی و ریزش مو شود.

محصولات مو: اسپری مو، ژل و واکس

محصولات مو

غلظت بالای الکل موجود در اسپری ها به عنوان ماده نگهدارنده می تواند تارهای مو را کم آب کرده و پوست سر را نیز تحریک کند. به طور مشابه، ژل‌ها و موم‌های مو روی پوست سر می‌نشینند و منافذ را مسدود می‌کنند و بنابراین مانع تنفس پوست می‌شوند. این می تواند بر سلامت فولیکول های مو تأثیر منفی بگذارد، آنها را ضعیف و منقبض کند و در نهایت منجر به نازک شدن و ریزش مو شود.

درمان‌های مو بر اساس سالن های آرایش: رنگ کردن، باندینگ یا پر کردن مو

درمان‌های مو بر اساس سالن های آرایش

در حالی که سفید کردن موهایمان برای دستیابی به کنتراست رنگ مناسب منطقی به نظر می رسد، مهم است که به یاد داشته باشیم که مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده می توانند به کوتیکول های مو آسیب بزنند و فرسایش دهند. این می تواند منجر به نازک شدن موهای با هر بار قرار گرفتن در معرض آن شود.

آنها می توانند شکننده و مستعد شکستن شوند، و اگر فولیکول های موی ما در معرض سفید کننده مو قرار بگیرند، می توانند باعث سوختگی و التهاب شوند و منجر به ریزش دائمی مو شوند.

سایر درمان‌های نظافت مانند ریباندینگ یا پرکردن مو نیز می‌تواند پیوندهای دی سولفید کراتین طبیعی تارهای مو را مختل کند. با استفاده از مواد شیمیایی قوی و بازسازی ساختار آنها با استفاده از گرما، موهای ما دائماً تحت فشار هستند تا پیوندهای خود را اصلاح و بازسازی کنند تا به ظاهر دلخواه خود برسیم. این امر استحکام و ظرفیت حفظ رطوبت تارهای مو را به خطر می اندازد و باعث خشکی و از بین رفتن درخشندگی می شود.

درمان های شیمیایی مو و سلامت پوست سر

ابزارهای آرایش مدرن پوست سر را نیز هدف قرار می دهند. پوست سر منبع تغذیه برای رشد مناسب مو است و مواد شیمیایی به راحتی جذب پوست سر شده و کیفیت رشد موهای جدید را کاهش می دهد. استفاده طولانی مدت از مواد شیمیایی ممکن است حتی پوست سر را بسوزاند و باعث از بین رفتن دائمی برخی از فولیکول های مو شود.

درمان های شیمیایی مو و سلامت پوست سر
نشانه های ضعیف شدن سلامت پوست سر

تشخیص زودهنگام ریزش موی ناشی از درمان های شیمیایی، کلید پیشگیری از ریزش موی زودرس یا شدید است. علائم تحریک پوست سر مانند خشکی بیش از حد، پوسته پوسته شدن، قرمزی، بثورات یا خارش بعد از درمان مو باید زنگ خطر را ایجاد کند. موهای کدر و شکننده با انتهای نازک و شکافته شده بیشتر نشان دهنده آسیب شیمیایی است.

موهای سالم، از پوست سر سالم شروع می شود

با تزریق مواد غذایی غنی از مواد مغذی به پوست سر برای بهبود کیفیت بافت های پوست سر، سلامت پوست سر شما نیز در ظاهر و سلامت کلی حجم موهای بازسازی شده منعکس می شود. ریزش موی ناشی از درمان های شیمیایی خوشبختانه دائمی نیست و می توان آن را به طور موثر و ایمن درمان کرد.

اگر شما نیز دچار ریزش مو یا نازک شدن موی مشابهی هستید، هرچه سریعتر با سالن آرایش گل یاس تماس بگیرید، تا متخصصین ما بهترین مشاوره را به شما ارائه دهند.

پیام بگذارید